Î.S. ”Casa de comerț DIP”
Descriere: Desfășurarea activității de comerț a gheretelor (unităţilor comerciale), cu scopul aprovizionării deţinuţilor cu bunuri admise în instituțiile penitenciare.
Forma organizatorico-juridică: Întreprindere de stat
Fondator : Administrația Națională a Penitenciarelor
Administrator: Radu BRAȘOVEANU
Contacte:
Adresa: or. Cricova, str. Luceafărului, 9
Radu BRAȘOVEANU,
tel: 069790008
mail: is.casadecomertdip@anp.gov.md
Întreprinderea de Stat ,,Casa de Comerț DIP”
anunță prelungirea concursului de selectare
a entității de audit pentru efectuarea auditului obligatoriu
al situațiilor financiare pentru anul 2024
Obiectivul auditului financiar este acela de a emite o opinie a auditorului independent, privind situațiile financiare ale întreprinderii sub toate aspectele semnificative, poziția financiară a întreprinderii la data de 31 decembrie a anului de gestiune, performanța sa financiară.
Evaluarea ofertelor și selectarea entității de audit câștigătoare va fi efectuată de către Consiliul de Administrație al întreprinderii.
Termenul limită de prezentare a ofertelor: 21 iunie 2025 ora 15:00.
Ofertele de participare la concurs vor fi depuse on-line la adresa electronică anp.dip@anp.gov.md și is.casadecomertdip@anp.gov.md
Evaluarea și selectarea ofertei câștigătoare va fi efectuată de către Consiliul de Administrație al Î.S. „Casa de Comerț DIP”, în conformitate cu prevederile prezentul Caiet de Sarcini.
Onorariul de audit se indică în moneda națională (Lei) și va include TVA.
Persoana de contact: Dna Mazuru Ana, tel. 069568724, Liuba Gaina tel. 079804015, ora 8:00 - 17:00
Responsabilitățile auditorului privind prestarea serviciilor:
Auditul va fi realizat în conformitate cu Standardele Internaționale de Audit (ISA) și pe tot parcursul auditului vor exercita raționamentul profesional și menține scepticismul profesional. De asemenea, auditorul va:
- Identifica și evalua riscurile de denaturare semnificativă a situațiilor financiare, cauzată fie de fraudă, fie de eroare.
- Înțelege controlul intern relevant pentru audit, în vederea proiectării de proceduri de audit adecvate circumstanțelor, dar fără a avea scopul de a exprima o opinie asupra eficacității controlului intern al întreprinderii.
- Evalua gradul de adecvare a politicilor contabile utilizate și caracterul rezonabil al estimărilor contabile și al prezentărilor aferente de informații realizate de către conducere.
- Formula o concluzie cu privire la gradul de adecvare a utilizării de către conducere a contabilității pe baza continuității activității și determina, pe baza probelor de audit obținute, dacă există o incertitudine semnificativa cu privire la evenimente sau condiții care ar putea genera îndoieli semnificative privind capacitatea întreprinderii de a-și continua activitatea.
- Evalua în ansamblu prezentarea, structura și conținutul situațiilor financiare, inclusiv al prezentărilor de informații, precum și măsura în care situațiile financiare reflectă tranzacțiile și evenimentele care stau la baza acestora, într-o maniera care să rezulte într-o prezentare fidela.
- Obține probe de audit suficiente și adecvate pentru a emite opinia asupra situațiilor financiare, precum și analiza activității de prestare a serviciilor de plată de către Entitate conform cerințelor Legii 114/2012.
Raportul auditorului va fi prezentat în termen de 45 zile de la data inițierii și va conține opinia auditorului din toate punctele de vedere semnificative cu privire la măsura în care situațiile financiare auditate sunt întocmite în conformitate cu cadrul general de raportare financiară aplicabil, IFRS.
Scrisoarea către Conducere va fi prezentată împreună cu raportul de audit, care vor acoperi următoarele subiecte/probleme:
- Deficiențele identificate;
- Riscuri și impact;
- Recomandările auditorului.
Cerințe față de prestator:
Societatea de audit este obligată:
-
- Să respecte politica și procedurile de control al calității lucrărilor de audit în conformitate cu cerințele standardelor de audit și ale Codului etic;
- Să respecte confidențialitatea informației referitoare la activitatea întreprinderii obținută în timpul exercitării serviciilor de audit, obligația de a respecta confidențialitatea rămâne în vigoare și după încheierea relațiilor dintre societatea de audit și Î.S. „Casa de Comerț DIP”;
- Să respecte condițiile contractului de audit;
- Să notifice despre denaturările semnificative depistate și despre acțiunile recomandate în urma efectuării auditului asupra situațiilor financiare; Societatea de audit care participă la concursul de selectare privind auditarea situațiilor financiare anuale, trebuie să întrunească următoarele cerințe:
- Echipa societăţii de audit desemnată pentru misiunea de audit respectivă întruneşte următoarele condiţii:
- cel puţin 1/3 din echipa societăţii de audit dispune de experienţă în domeniul auditului situaţiilor financiare conform standardelor internaţionale de raportare financiară (în continuare – IFRS);
- echipa trebuie să includă nu mai puțin de trei auditori, dintre care doi - cu un stagiu nu mai mic de cinci ani în domeniu;
- cel puţin un auditor dispune de certificat de calificare a auditorului instituţiilor financiare, eliberat de Banca Naţională a Moldovei;
- cel puţin un auditor dispune de certificat de calificare a contabilului, eliberat de către o societate internaţională independentă;
-
-
- cel puţin un auditor din echipa societăţii de audit dispune de certificat de audit în sisteme informaţionale CISA, eliberat de către o societate internaţională independentă ce se ocupă cu dezvoltarea, adoptarea şi utilizarea cunoştinţelor şi practicilor acceptate la nivel mondial pentru sistemele informatice de vârf în industrie ISACA (în continuare – certificat CISA);
- cel puţin un membru al echipei societăţii de audit are o experienţă de cel puţin 3 ani în domeniul auditului situaţiilor financiare ale entităţilor de interes public, dintre care un an în domeniul auditului situaţiilor financiare ale băncilor;
- cel puţin un membru al echipei societăţii de audit are o experienţă de cel puţin 3 ani în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului.
- Lipsa relațiilor de afiliere cu entitatea și /sau persoanele cu funcții de răspundere ale entității, fondatorul entității, cu excepția statului;
- Societatea de audit, precum și auditorii din cadrul societății de audit să nu aibă sancțiuni aplicate pentru ultimii 2 ani, fapt confirmat de către Consiliul de supraveghere a activității de audit de pe lângă Ministerul Finanțelor;
- Să aibă în derulare anual, pentru ultimii 2 ani, misiuni de audit ale situațiilor financiare anuale ale entităților publice, pregătite în conformitate cu IFRS;
- Să aibă în derulare anual, pentru ultimii 2 ani, misiuni de audit ale situațiilor financiare anuale ale instituțiilor financiare, pregătite în conformitate cu IFRS;
-
Documentele ce se vor anexa la ofertă:
Oferta de participare la concurs se întocmește pe blancheta cu antet a entității de audit în limba de stat, clar, cu număr şi dată de ieşire, în două exemplare (unul – pentru entitate, altul – pentru entitatea de audit) și conține următoarea informație:
a) denumirea şi sediul entității de audit, telefoanele de contact, poşta electronică, rechizitele bancare;
b) descrierea succintă a activității entității de audit, cu prezentarea experienței auditorilor angajați;
c) numărul misiunilor de audit și tipurile de entități auditate pentru ultima perioadă de gestiune, precum și, după caz, suma pagubelor materiale cauzate acestora;
d) perioada de efectuare a auditului, cu respectarea termenelor indicate de către entitate;
e) termenul de prezentare a scrisorii către persoanele responsabile cu guvernanța și către conducere;
f) termenul de prezentare a raportului auditorului;
g) numărul minim al auditorilor care vor efectua auditul obligatoriu al situațiilor financiare individuale;
h) utilizarea, după caz, a activității expertului, ținînd cont de domeniul de activitate al entității;
i) modul de asigurare a riscului de audit, conform prevederilor art. 26 al Legii nr. 271/2017 privind auditul situațiilor financiare;
j) lipsa relaţiilor de afiliere cu entitatea şi/sau persoanele cu funcţii de răspundere ale entităţii, fondatorul entităţii, cu excepția statului;
k) onorariul de audit;
l) semnătura conducătorului.

